Tuesday 14 October 2014

Ciri-ciri Biografi Usahawan (Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman)


Nama               Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman
Nama               : Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman
Umur               : 27 Tahun
Jantina             : Lelaki
Asal                 : Felda Kechau, Kuala Lipis, Pahang
Status              : Berkahwin
Pendidikan      : Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman,pengasas produk D'Herbs, merupakan seorang Usahawan muda yang bergelar Datuk pada usia 25 Tahun. Beliau seorang yang berani mengambil risiko dengan menceburkan diri dalam bidang kosmetik yang mana bidang ini kebiasaannya dipelopori oleh kaum wanita. Banyak pahit manis yang beliau tempuhi sebelum beliau berjaya seperti sekarang. Beliau yang terkenal dengan tagline 'Terlajak Laris' mempunyai keazaman yang sangat kuat di mana beliau berniaga dengan cara apa sekali pun. Bermula dengan menjual barangan kepada kawan-kawan di pejabat sehinggalah membuka gerai di pasar tani setiap minggu. Kadang-kadang, pada hari Sabtu dan ahad beliau berniaga di Pasar Tani Seksyen 13, Kelana Jaya & Sri Andalas. Pada permulaan perniagaan, hasil yang diperolehi hanya sekitar RM500 hingga RM600 namun meningkat menjadi RM2000 hingga RM3000. Beliau pernah cuba membuat pinjaman bank namun tidak diluluskan. Akhirnya di atas keprihatinan kenalan terdekat beliau berjaya sehinggalah sekarang. 


“alaa Syukri, kau tu takkan boleh berjaya. Kau tu lepasan SPM, masuk universiti pun tak lepas. Kau takkan berjaya Syukri.”

Kata-kata seseorang yang dilontarkan kepada beliau namun tidak melunturkan sedikit pun keazaman beliau untuk berjaya sehingga kini. SYABAS Dato' !

No comments:

Post a Comment