Tuesday 14 October 2014

Ciri-ciri Biografi Usahawan (Nash Idrus)



“I like to win, actually I love winning. If I ever enter anything, I only want to be the best.”- Nash Idrus

Nama               Nazril bin Mohd Idrus

Umur               : 40 Tahun

Jantina             : Lelaki

Status              : Berkahwin 


Pendidikan   Institut Akauntan Bertauliah Australia (Akauntan Bertauliah, Perakaunan dan Kewangan 1997 - 2001), University of Melbourne (Ijazah Sarjana Muda Perdagangan, Perakaunan & Kewangan 1993 - 1996), Maktab Tentera Diraja (Anugerah Penerima, Lembaga Pengarah (BOD) 

1987 - 1991)

Nazril Idrus atau lebih dikenali sebagai Nash Idrus merupakan jurulatih kewangan, jurulatih, usahawan dan pengacara televisyen. Selain itu, beliau juga merupakan seorang pelakon Malaysia dan suami kepada salah seorang pelakon cantik di Malaysia iaitu Sazlini Shamsul Falak atau lebih dikenali sebagai Sazzy Falak.  Pada mulanya Nash Idrus dilatih sebagai Akauntan Bertauliah di KPMG Melbourne dan kemudiannya Penganalisis Kewangan di UK dan ExxonMobil HSBC London. Berikutan semangat sebagai Pakar Kewangan Peribadi a.k.a "MoneySifu", beliau berazam untuk mendekati seberapa ramai orang yang ingin mempelajari tentang kewangan peribadi untuk menjadi pengurus wang yang besar. Sekarang, beliau adalah Presiden LVG Consultants.

Nash Idrus meletakkan pertumbuhan peribadi dan profesional sebagai kuasa beliau untuk terus berkembang sebagai usahawan. Secara keseluruhannya, beliau telah melabur lebih  daripada AS $ 50,000 dalam latihan, seminar, buku dan menjalani peribadi Kejurulatihan Perniagaan. Ini termasuk belajar daripada Pembangunan Peribadi Guru Tony Robbins, Perniagaan & guru Street-pintar dan New York Jualan Pengarang Terbaik "Rahsia Jutawan Minda" T Harv Eker; Jualan & Pembangunan Guru Peribadi dan pengarang "Anjing Jualan" Blair Singer, Pasaran Saham pelaburan guru dan New York Jualan Pengarang Terbaik "Nombor Peraturan 1", bekas beret hijau Phil Town dan Top Action COACH Jurulatih Perniagaan Asia, Jeevan Sahadevan, penceramah dan jurulatih perniagaan biasa di BFM, Stesen Radio Perniagaan Malaysia.


No comments:

Post a Comment